Deal or no deal! Stapt bierbrouwer Heineken voor 130 miljoen Euro in de Formule 1?
Uitgegeven door Robertjan Vos van Zalingen • 11 mei 2016 20:41
Bierbrouwer Heineken zou een deal hebben gesloten met de Formule 1, zo bericht het Engelse Autosport.com eerder vandaag. De Nederlandse bierbrouwer zou volgens de Britse site in vijf jaar tijd zo'n 130 miljoen Euro gaan steken in de sport. In ruil daarvoor zou er veel reclame van Heineken te zien zijn op de baanreclame tijdens de races. De sponsordeal zou dan vanaf de Canadese Grand Prix ingaan.
Een leuk extraatje is dat een deel van het geld van Heineken gaat naar één van de teams. Een paar teams hebben een plan mogen opstellen om het Nederlandse bedrijf aan zich te binden. Het team met het beste voorstel gaat er met de sponsoring van Heineken vandoor. "Dit is geweldig nieuws voor de Formule 1. De sport bindt een hoogwaardig merk aan zich, een merk dat geld en geloofwaardigheid met zich meebrengt", vertelde een bron aan Autosport.com. "Dat kan alleen maar een positieve uitwerking hebben op het imago van de Formule 1."
We zullen zien of de toekomst zo heerlijk, helder, Heineken is...