Heineken in zee met de Formule 1: Heineken sponsort géén F1-teams of coureurs
Uitgegeven door Bas Kaligis • 9 juni 2016 20:42
Heerlijk, helder, Heineken! Heineken en Formula One Management (FOM) hebben een overeenstemming bereikt voor een meerderjarige deal, waarin Heineken exclusief global bier partner wordt van de Formule 1. Het was één van de slecht bewaarde geheimen in de Formule 1, maar vandaag werd het sponsorschap Canada officieel bezegeld. Hoewel in Canada het nieuws wereldkundig werd gemaakt, gaat het officieel in bij de Grand Prix van Italië, die omgetoverd wordt tot Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016. De Nederlandse bierbrouwer heeft zich niet aan een team verbonden en de naam van de bierproducent zal niet op de Formule 1-bolides te zien zijn.
Heineken® komt tevens met wereldwijd geïntegreerde campagnes: F1® 'Open your World' en "If You Drive, Never Drink" campagnes. Verder zal Heineken te zien zijn met circuit branding, TV commercials, op internet, met live-fan experiences en events, en andere PR-acties. David Coulthard en Sir Jackie Stewart zijn ambassadeurs voor de Heineken campagnes.