Heineken not amused over uitlekken contract met de Formule 1: "Behoorlijk pissig"
Uitgegeven door Wim Boekel • 18 mei 2016 17:57
Heineken werd onlangs gekoppeld als een partner met de Formule 1. De Nederlandse bierbrouwer ontkent echter een samenwerking met de hoogste klasse van de autosport. “We speculeren niet over wat we mogelijk in de toekomst gaan doen, omdat dit commercieel gevoelig is”, aldus David Pugh tegen SBD Global. De geruchten gingen dat Heineken een contract van 225 miljoen dollar ging afsluiten met de Formule 1.
Daarvoor gaat het bedrijf een duidelijke aanwezigheid op het circuit krijgen. Vanaf de Grand Prix van Canada zou het bedrijf aanwezig zijn met haar reclameborden op het circuit. “Als een leidend premium merk evalueren we continue mogelijke potentiële sponsoring en partnerschappen. Dit geldt de F1, maar ook voor vele andere sporten. Dit zijn normale business-activiteiten”, zo vertelt de woordvoerder. Zo is Heineken één van de partners met merken bij de UEFA Champions League en het wereldkampioenschap Rugby.
“Als het logisch is voor onze merken, wat betreft goede commerciële kansen en een sluitend platform voor het benaderen van consumenten, dan laten we zien dat we actief meedoen”, aldus de Heineken-woordvoerder. Een aankondiging in Monaco is een mooie plek om een werldwijde partnerschap aan te kondigen. Bernie Ecclestone reageert ondertussen: “Blijkbaar is het gelekt op een website in Holland. Heineken liet me weten dat het ze erg, erg spijt en dat ze behoorlijk pissig waren.”