Formule 1

Max Verstappen ziet een gevaar in de Oostenrijkse kerbstones: "Niet het juiste type"

Uitgegeven door Mitchell Koolen • 8 juli 2017 07:02

Na de eerste twee vrije trainingen op de Red Bull Ring in aanloop naar de Grote Prijs van Oostenrijk is Max Verstappen niet te spreken over de kerbstones. Nadat hij over de kerbs reed in de training is de Limburger van mening dat ze niet geschikt zijn voor de Formule 1. tijdens de trainingssessies waren ook de commentatoren van Sky sports van mening dat de kerbs zelfs voor de MotoGP niet goed zouden zijn.

Formule 1 2017 Max Verstappen


De FIA heeft aangegeven dat enkele kleine aanpassingen zijn gedaan aan de Red Bull Ring voorafgaand aan de Formule 1 race van zondag. Oranje kerbs zijn geïnstalleerd bij bocht 6,9 en 10 om coureurs te weerhouden van rechtdoor rijden en zo voordeel te halen. Op verzoek van de FIA zijn 30 centimeters brede witte, platte kerbstones geplaatst op diverse plaatsen bij de randen van de baan. Aan het circuit zelf is niets aangepast.

“Het is niet een baan waarop je heel veel grip hebt", liet Verstappen weten aan Verstappen.nl. "Je hebt hier alleen korte bochten of hele lange bochten, dus als je een klein momentje hebt is het moeilijk om het te corrigeren, vooral met de grindbakken en de hoge kerbstones naast de baan. De gele kerbs zijn zeker een uitdaging en ik denk dat het niet het juiste type kerbs zijn voor de Formule 1. De auto's zijn daar niet voor ontworpen."

Ook bij andere teams had men problemen bij de uitlaatzones op de Red Bull Ring, Zo liepen beide Williams-Martini Racing coureurs schade op nadat ze wijd gingen bij bocht negen. De uitlaatzones hebben al eerder zorgen gewekt. Vorig jaar had Verstappen ook al kritiek op de kerbs na de vrijdagtraining. Tijdens de kwalificatie daags erop crashte Daniil Kvyat nadat zijn wielophanging afbraak door het raken van een kerb.



Vergeet hem niet! Speel mee met de volgende trekking van de Staatsloterij

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS