'Nico Hulkenberg vertrekt naar Renault F1', Force India ontkent in alle toonaarden
Uitgegeven door Wim Boekel • 8 oktober 2016 18:09
Nu Sergio Perez gekozen heeft voor een langer verblijf bij de Formule 1-stal van Force India en niet voor een overstap naar Renault, draait Silly Season weer op volle toeren. Dit keer gaat het gerucht in de F1-paddock dat zijn teamgenoot Nico Hülkenberg naar Renault vertrekt. Voor de zomer bevestigde het Indiase team al dat het tweetal ook in 2017 bij de renstal rijdt, maar men kan niet voorkomen dat de geruchtenmolen rond haar coureurs blijft draaien. Volgens het Duitse Auto Bild zal de Force India-coureur Hülkenberg volgend jaar voor Renault uit komen.
“Ik denk het niet. We hoeven dat niet”, reageert sportief directeur Otmar Szafnauer wanneer het Duitse Auto Motor und Sport vraagt of de coureur uit Emmerich am Rhein weggelokt kan worden. “Beide coureurs hebben een contract bij ons. In het geval van Perez besloten we simpelweg de geruchten te stoppen zodat de sponsors duidelijkheid hebben.”
Ook teameigenaar Vijay Mallya vreest niet voor een vertrek van de Nico Hulkenberg, zo vertelt hij aan het Duitse Bild: “We zijn blij met Hulkenberg.” Een ander gerucht is dat de Duitser kan vertrekken, omdat zijn salaris niet op tijd betaald is. “Ik kan je verzekeren”, zo reageert Otmar Szafnauer, “We betalen onze rekeningen op tijd.” Ondertussen kan Vijay Mallya door juridische problemen in India de wedstrijden niet bezoeken en zit mede-teameigenaar Subrata Roy in de gevangenis. Toch zijn er volgens sportief directeur Otmar Szafnauer geen problemen bij het team.
“Onze belangrijke sponsors rennen niet weg en ze hebben erg strikte compliance regels, of het Mercedes, Diageo of NEC is”, aldus de Roemeniër, ”Of er bedrijven zijn die weg van ons gaan, dat weet ik niet.” Een optie kan zijn dat Force India Nico Hulkenberg verkoopt aan Renault en ruimte maakt voor een coureur die geld binnenbrengt, zoals bijvoorbeeld Lance Stroll.
“Het geld zou op dit moment fantastisch zijn”, reageert de sportief directeur, “maar we nemen altijd de beste coureurs die we kunnen krijgen op de markt en we zijn goed bediend door deze policy.”