Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz voert de druk op over te dure V6-hybride motoren in topoverleg
Uitgegeven door Mitchell Koolen • 5 juni 2017 18:09
Als er in 2021 niet met andere motoren gereden wordt zou dat het einde kunnen betekenen van Red Bull Racing in de Formule 1, dit geldt ook voor Scuderia Toro Rosso. Althans dit is een dreigement wat recentelijk is aangeven door onder anderen de adviseur van de 'Bull's', Helmut Marko. Nu blijkt dat voor het begin van het Formule 1 seizoen 2017 er een gesprek is geweest tussen Liberty CEO John Malone en Red Bull-baas Dietrich Mateschitz.
Het gesprek tussen de heren ging niet alleen over de algemene toekomst van de sport maar vooral over de huidige krachtbron. Althans dit bericht Bild am Sonntag.
Recentelijk maar ook al eerder heeft Red Bull aangegeven dat als er niets verandert in de reglementen omtrent de krachtbron, het team zich genoodzaakt ziet om zich terug te trekken uit de Formule 1. Iets dat de Formule 1 zorgen baart, dit zou betekenen dat er dan nog maar acht teams zouden overblijven. Echter de eigenaar van deze sport, Liberty media, is medestander van het feit dat er iets moet veranderen, namelijk minder complexe en goedkopere motoren die qua verhouding dichter bij elkaar liggen. Enkele dagen geleden moesten de F1-teams hun voorstellen voor het nieuwe motorenreglement aan de FIA bezorgen en hun oordeel was unaniem: De V6-hybride motoren met turbo zijn te gecompliceerd en vooral te duur.
De grote baas is razend enthousiast over Max Verstappen: "Zijn mentale kracht en de moed"
Red Bull-baas Dietrich Mateschitz breidt zijn F1-imperium uit met Salzburgring à € 3 miljoen