Toto Wolff claimt dat Mercedes volledig legaal is en niets veranderde, maar Red Bull en Force India...
Uitgegeven door Alfred Bakker • 24 maart 2017 11:40
Red Bull met Daniel Ricciardo en Max Verstappen was het Formule 1 team dat het meeste leed onder de aangescherpte regels over de controversiële ophangingssystemen voorafgaand aan de Australische Grand Prix. Dat is de stelling van de laatste mediarapporten rond alle speculaties dat zowel Mercedes als Red Bull hun actieve-ophanging nabootsende systemen' van de 2017 auto's moesten verwijderen na de winter tests.
Maar de Duitse krant 'Kolner Express' zegt dat Ferrari het technische dispuut met de FIA over de ophangingssystemen alleen ten aanzien van Red Bull aannemelijk wist te maken. "Alleen Red Bull en Force India moesten wijzigingen aanbrengen," volgens het rapport.
Mercedes teambaas Toto Wolff vertelde aan Auto Motor en Sport: "Er staat niets in de uitleg over de regel dat ons dwingt iets te veranderen, of dat er iets zou zijn dat de prestaties van de auto zou aantasten."
Maar Red Bull chef Christian Horner deed luchtig over welke aanpassingen het team moest doen voor Melbourne, door het volgende te zeggen "Ons systeem voegt weinig toe aan de totale prestaties van de auto."