Formule 1

Romain Grosjean gefrustreerd: "Verstappen, Hamilton, Bottas, Stroll, Massa, Wehrlein, Raikkonen en Hulkenberg.."

Uitgegeven door Mitchell Koolen • 18 mei 2017 16:53

Romain Grosjean heeft laten zien dat hij ouder en wijzer is geworden. Als resultaat hiervan is hij recentelijk verkozen als voorzitter van de Grand Prix Drivers Association. Nu hij een paar weken bezig is in zijn rol bij de GPDA is hij wel gefrustreerd over een aantal coureurs die ervoor gekozen hebben zich niet aan te sluiten bij de vereniging. De GPDA wordt gezien als een soort van vakbond, met een stem om tegengas te geven bij de FIA en de houder van de commerciële rechten.

Formule 1 2017 Romain Grosjean


Grosjean was de eerste coureur die een schorsing kreeg van de Formule 1, nadat legende Michael Schumacher in 1994 er voor het laatst een aan zijn broek kreeg. Dit volgde na een incident in 2012 tijdens de Grand Prix van België waarbij de Fransman bijna Fernando Alonso onthoofde. Dit was niet het enige incident waarbij de Haas F1 coureur betrokken was. Op zijn CV staan verschillende onnodige incidenten, waardoor hij bij onder andere Mark Webber de bijnaam 'eerste-ronde-idioot kreeg. Zoveel jaar later is Grosjean een volwassen coureur en dus voorzitter binnen de GPDA, en 'hij baalt dat niet alle coureurs aangesloten zijn.

"Sommigen geven er niets om", zei de Fransman tegen Reuters. "Ik denk dat dit een verkeerd uitgangspunt is. Er is een grote kans in de F1, als we met alle twintig coureurs in de GPDA zouden zitten, dan kunnen we een sterke impact maken. We moeten verenigd zijn om iets te kunnen doen. Ik kan je precies vertellen wie er niet bij zijn. We missen Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Lance Stroll, Felipe Massa, Pascal Wehrlein, Kimi Raikkonen en Nico Hulkenberg".

Grosjean verliet een aantal jaar geleden de GPDA in verband met een argument over de regenbanden van Pirelli. "Het eerste wat ik deed toen ik in de Formule 1 kwam was mezelf aansluiten", zei Grosjean. "Ik wilde deel uitmaken van de groep. Ik ben verrast dat er zoveel rijders geen deel van uitmaken. We werken eraan. Wij rijden in de auto's, dus ja, de GPDA zou erg belangrijk kunnen zijn in de toekomst van de F1."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS