Formule 1

Formule 1 in Austin kleurt roze voor Borstkankermaand: "Speciaal moment in de F1-kalender"

Uitgegeven door Wim Boekel • 18 oktober 2017 16:38

Tijdens de Grand Prix van Amerika staat de Formule 1 ook stil bij de ‘Borstkankermaand’. De autosportklasse heeft een partnerschap met Susan G Komen, een van de grootste organisaties in de wereld die fondsen werft in de strijd tegen borstkanker. De ‘Borstkankermaand’ is een wereldwijde campagne waarbij duizenden organisaties, zoals het KWF, betrokken zijn om de urgentie van dit bewustzijn te benadrukken en opleiding en onderzoek steunt. De Formule 1 gaat zowel op als naast de baan met de organisatie initiatieven starten voor de ‘Rij om te Genezen’-campagne. Daarmee de noodzaak te benadrukken met organisatoren, teams, televisiezenders en de FIA. Daarom draait het hele weekend in Austin om de kleur ‘roze’, in strijd tegen borstkanker.

Formule 1 2017 Sahara Force India


De middelen die binnengehaald worden met de roze merchandise komen ten goede aan de Komen-organisatie en fans kunnen gedurende het gehele weekend direct doneren aan het goede doel. Het thema ‘borstkanker’ gaat dan ook gedurende het hele weekend voorbij komen op de social media accounts van de Formule 1, waarmee fans worden aangemoedigd om verhalen en ervaringen te delen van diegene die met de heftige ziekte zijn geconfronteerd.

“Dit baanbrekende partnerschap kenmerkt een erg speciaal moment in de Formule 1-kalender van dit jaar, omdat we de fysieke sleutelelementen van een Grand Prix-weekend veranderen om de ‘Borstkankermaand’ te benadrukken”, vertelde Managing Director van de Formule 1, Sean Bratches. “We zitten in de unieke positie als een van de meest bekeken sporten in de wereld, de enige ware wereldwijde sport die jaarlijks meedoet, met een half miljard fans over de wereld om het bewustzijn voor zo’n belangrijke zaak te verhogen. Dit is een kans om het Formule 1-platform te gebruiken als een kracht voor een sociaal goed en de race ondersteunt voor het gevecht tegen borstkanker, een ziekte die elk jaar miljoenen mensen raakt. Het is mooi om te zien dat de gehele Formule 1-gemeenschap, van de teams, coureurs, de FIA, sponsors tot aan televisiezenders samen komen om zich te richten op het collectief om dit terug te geven.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS