Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

FIA en ACO voeren aanpassingen door voor de non-hybride LMP1's

Uitgegeven door Wim Boekel • 13 juni 2018 14:17

De Equivalence of Technology blijft, op basis van de testdag, ongewijzigd voor de non-hybride LMP1-auto’s. De FIA en ACO hebben dit bevestigd, waaronder maximale brandstof energie en de maximale benzine die per stint door de non-hybride auto’s gebruikt mogen worden.

LMP1

De non-hybride auto’s mogen maximaal 205 MJ per ronde aan brandstof energie gebruiken, wat vergelijkbaar is met 204,4 MJ/lap wat vorig jaar toegestaan was. De hoeveel brandstof per stint is iets afgenomen. Deze is 52,5 kilo geworden, wat vorig jaar nog 53,2 kilo was. Verder is de brandstofstroom aangepast naar 108 kilo per uur voor de non-hybrides.

Toyota

Voor de Toyota zijn er, zoals in de regels is omschreven, geen aanpassingen gemaakt. Hiermee moet hetzelfde gat blijven bestaan, zoals we deze op de testdag ook zagen. De FIA en ACO hebben overigens wel het recht om tijdens de raceweek tot aan de start van de 24 uur van Le Mans wijzigingen door te voeren.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS