Autosport Internationaal Toerwagens • Autonieuws

FOTO'S: Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan

Uitgegeven door Aliza Kaligis • 18 juli 2020 13:33

Een nieuwe familie van 3,0-liter zescilinder-in-lijn dieselmotoren en een reeks begeerlijke special editions zoals de Westminster, Westminster Black Edition en een exclusieve SVAutobiography Dynamic Black vullen de recent aangekondigde feestelijke Range Rover Fifty aan.

Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan

De nieuwste generatie van soepele en efficiënte zescilinder-in-lijn Ingenium dieselmotoren zijn voorzien van 48V Mild Hybride Electric Vehicle (MHEV) technologie voor een gereduceerd brandstofverbruik en een grotere verfijning. Deze motoren zijn volledig in eigen huis ontwikkeld en leverbaar met een vermogen van 221 kW (300 pk) en 285 kW (350 pk).*

De nieuwe Westminster Edition is gebaseerd op de Vogue en leverbaar met een reeks benzine-, diesel- en Plug-in Hybride aandrijflijnen. Privacy Glass en 21-inch Diamond Turned lichtmetalen wielen onderscheiden hem aan de buitenkant. Het nieuwe model is leverbaar met een aanbod van uni-, metallic- en Premium metallic-carrosseriekleuren. Het interieur combineert Grand Black houtfineer met een Suedecloth hemelbekleding, een Glazen panoramadak met schuif-/kanteldeel, Soft close-portieren en een krachtig Meridian Surround Audiosystem met 19 luidsprekers.**

De nieuwe Westminster Black Edition voegt daar het Black Exterior Pack aan toe en verder hebben klanten de keuze uit drie soorten wielen. Van een 21-inch 9-Spoke design tot een onderscheidend 22-inch Gloss Black 9-Split Spoke design. Bovendien biedt de nieuwe Range Rover SVAutobiography Dynamic Black een frisse kijk op de onderscheidende SVAutobiography Dynamic van de specialisten bij Special Vehicle Operations SVO.

De nieuwe special edition-modellen zijn een aanvulling op de gelimiteerde Range Rover Fifty, die vorige maand werd onthuld ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Land Rovers luxueuze SUV-familie. Van de exclusieve Fifty-modellen zullen slechts 1.970 exemplaren worden geproduceerd om het debuut van vijf decennia geleden te vieren.

Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan

Over het gehele Range Rover-aanbod worden verschillende verbeteringen doorgevoerd, zoals meer connectiviteitsmogelijkheden. Zo zijn Apple CarPlay en Android Auto standaard voor alle modellen, voor een naadloze smartphone-integratie. Met Executive Class Seating en tot acht 4G WiFi verbindingen blijft de Range Rover de perfecte mobiele plek voor werk of entertainment op lange ritten.

De Range Rover is uitgerust met de nieuwste veiligheidstechnologieën, waaronder standaard Lane Departure Warning, Emergency Braking en Cruise Control met Speed Limiter voor alle modellen. Ook Adaptieve Cruise Control is leverbaar.

Verschillende comfort verhogende functies maken de reis voor alle inzittenden tot een beleving. De nieuwe Cabin Air Ionisation met PM2.5 van Nanoe filtert schadelijke deeltjes uit het interieur. Zo verbetert de luchtkwaliteit voor de bestuurder en passagiers. Het PM2.5-systeem in de Range Rover is te bedienen via een ‘Purify’-knop in het infotainment. Daarmee start de luchtcirculatiefunctie, dat de lucht reinigt en kleine schadelijke deeltjes van minder dan 2,5 micrometer verwijdert.

Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan

Elegante efficiëntie
De nieuwste Ingenium dieselmotoren zijn de perfecte keuze voor klanten die veel kilometers rijden en voor wie regelmatig iets moet trekken. De nieuwe zescilinder-in-lijn dieselmotoren zijn gebaseerd op de modulaire aluminium motorarchitectuur van Jaguar-Land Rover. De motoren zijn soepeler en verfijnder dan de vorige generatie en voorzien van 48V Mild Hybrid-technologie om te voldoen aan de strengste emissie-eisen ter wereld.

Dit omvat de Real Driving Emissions Step 2 (RDE2) standaard, dat stikstofoxide-emissie (NOx) beheerst. Daarmee behoort de nieuwe Range Rover tot de eerste grote luxe- en performance-SUV’s ter wereld die leverbaar zijn met RDE2-gecertificeerde diesels. De zeer efficiënte motoren leveren een verbeterde reactie op het gaspedaal, door tijdens afremmen energie terug te winnen en op te slaan. Deze energie wordt vervolgens op intelligente wijze ingezet om de motor te ondersteunen bij het accelereren.

De nieuwe Mild Hybride 3,0-liter D300 Ingenium diesel heeft een verbruik van 8,6 l/100 km volgens de WLTP-testcyclus, met een CO2-emissie van 225 g/km. De krachtiger D350 bereikt 9,2 l/100 km met 241 g/km CO2-emissie volgens de WLTP-cyclus. Daarmee biedt het nieuwe dieselvlaggenschip de superieure prestaties van de voorgaande V8 met de efficiëntie en het gewicht van een zescilindermotor.

Nick Rogers, Executive Director Product Engineering, Jaguar Land Rover, zegt: “Our family of clean, refined and efficient Ingenium engines has evolved and expanded to give our customers an even greater choice of in-line four and six-cylinder petrols and diesels. Across the Range Rover family, the application of both mild and plug-in hybrid electric technologies provides the perfect blend of performance and efficiency, making Range Rover one of the first full-sized luxury SUVs in the world to be available with RDE2-certified diesel engines.”

Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan

Het nieuwe motorenaanbod bestaat uit:
Diesel:
• D300 – 221 kW (300 pk), 3,0-liter zescilinder diesel MHEV, 650 Nm koppel bij 1.500-2.500 tpm
• D350 – 257 kW (350 pk), 3,0-liter zescilinder diesel MHEV, 700 Nm koppel bij 1.500-3.000 tpm

Benzine:
• P400 – 294 kW (400 pk), 3,0-liter zescilinder benzine, 550 Nm koppel bij 2.000-5.000 tpm
• P400e – 297 kW (404 pk), 2,0-liter viercilinder benzine PHEV, 640 Nm koppel bij 1.500-4.000 tpm
• P525 – 386 kW (525 pk), 5,0-liter V8 Supercharged, 625 Nm koppel bij 2.500-5.500 tpm
• P565 – 415 kW (565 pk), 5,0-liter V8 Supercharged, 700 Nm koppel bij 3.500-5.000 tpm

De P400e is de meest efficiënte versie van de nieuwe Range Rover. Met een volledig elektrische actieradius van 40 km zonder emissies combineert de P400e een geavanceerde 221 kW (300 pk) viercilinder Ingenium benzinemotor met een 105 kW (143 pk) elektromotor. Dankzij de energie uit een 13,1 kWh lithium-ion-batterij heeft de P400e een CO2-emissie van slechts 75 g/km en een brandstofverbruik van tot 3,3 l/100 km (WLTP).

De standaard Mode 3-laadkabel*** verkort de laadtijden voor de P400e aanzienlijk. Volledig opladen duurt minder dan drie uur. Met een Mode 2-laadkabel zou dat 7,5 uur duren.

Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan

Speciale toevoeging
Sinds 2014 ontwerpen en produceren de deskundige ingenieurs en vakmannen en -vrouwen bij Special Vehicle Operations de snelste, meest luxueuze en meest exclusieve Range Rover modellen in de 50-jarige historie van de luxe-SUV. De toegenomen luxe, prestaties en capaciteiten van de SV-familie zijn het hoogtepunt van de ontwikkeling van de Range Rover.

Voor klanten die verfijning en prestaties naar een hoge niveau willen brengen, biedt de Land Rover SV-familie de Range Rover SVAutobiography Dynamic. De SVAutobiography Dynamic Black is ontworpen om het visuele karakter te versterken en combineert de Santorini Black Metallic carrosseriekleur met Narvik Black Gloss exterieuraccenten, 22-inch Gloss Black wielen en dorpellijsten met merklogo. Andere onderscheidende exterieurkenmerken zijn zwarte remklauwen, terwijl Ebony-stoelen met Pimento-stiknaden het interieur compleet maken.

De Range Rover is leverbaar als P400e PHEV vanaf € 134.201,- en met de nieuwe zescilinder-in-lijn 48V MHEV dieselmotor D300 vanaf € 152.229,-. Kijk voor alle prijzen op www.landrover.nl
* Nieuwe dieselmotoren leverbaar in alle Europese markten
** Exacte specificaties verschillen per markt
*** Mode 3 laadkabel alleen standaarduitrusting in VK en Europa

Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan


Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan


Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan


Nieuwe 48V mild hybride zescilinder-in-lijn Diesel vult plug-in hybride Range Rover aan

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS