Formule 1

FOTO'S - Ferrari en Mugello, een iconisch alliantie op een unieke locatie!

Uitgegeven door Peter Vader • 11 september 2020 05:43

Omdat het circuit dit jaar voor het eerst op de Grand Prix kalender staat en vanwege alle feestelijke festiviteiten van Ferrari in het kader van hun 1000e GP-deelname, is het interessant om even wat nader kennis te maken met het Mugello circuit. Het circuit L'autodromo del Mugello werd in 1974 geopend als een natuurlijke evolutie van het Circuito Stradale, opgericht in 1914 en is aangelegd in de heuvels van de gemeente Scarperia en San Piero a Sieve. De heuvels bevinden zich in de wereldberoemde streek van Toscane in Italië. Het Mugello-circuit is lange tijd één van de favoriete circuits geweest van alle coureurs in alle motor- en autosportdisciplines en is sinds 1988 eigendom van Ferrari. Het is één van de weinige circuits die een FIA 3 Star-certificering heeft ontvangen. In feite heeft de faciliteit de door de FIA vastgestelde milieutesten overtroffen, dus is dat een grote erkenning voor zijn uitstekende beleid en duurzaamheid.

Mugello-track

Met een lengte van 5,245 kilometer is Mugello zonder twijfel één van de meest spectaculaire circuits ter wereld. Het rempunt voor de eerste bocht, San Donato, is één van de meest veeleisende gedeelten op de baan en komt aan het einde van een lang recht stuk. Bij de uitgang moeten coureurs klaar zijn voor het volgende energievretende circuitgedeelte, dat bestaat uit de bochten genaamd Luco en Poggio Secco. Een kort rechte stuk leidt naar een tweede bochtencombinatie, bestaande uit Materassi en Borgo San Lorenzo, gevolgd door een lastige reeks van twee bochten in de tegenovergestelde richting, Casanova en Savelli. Deze worden gevolgd door de twee meest spectaculaire bochten van de baan: Arrabbiata 1 en 2. De tweede is bijzonder lastig omdat hij over de top van een heuvel gaat en het niet gemakkelijk is om vooraf de beste lijn te bepalen. De volgende bochtenreeks draagt de namen Scarperia en Palagio. Een kort recht stuk brengt je naar de lange bocht die bekend staat als Correntaio, waarna er de vierde snelle serie van bochten volgt, bestaande uit de Biondetti 1 en Biondetti 2 bochten. De ronde is dan bijna voorbij, afgezien van de Bucine-bocht, een bocht van 180 graden die je terugbrengt naar het rechte stuk van start en finish. Bij het passeren van de finishlijn, is iedere coureur telkens weer geïmponeerd door de uitdagende baan van het pittoresk gelegen circuit L'autodromo del Mugello.

Tijdschema_F1_GP_Toscane_Mugello_circuit

Mugello_circuit_eigendom_Ferrari

Mugello_circuit_logo

Mugello_circuit_start_finish

Mugello_circuit_bovenaanzicht

Mugello_circuit_festa_di_tricolore

Mugello_circuit_publiekstrekker

Mugello_circuit sunset

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS