Formule 1

Stoelendans Formule 1: twee verrassende coureurs op Audi F1-radar

Uitgegeven door Bas Kaligis • 26 oktober 2023 05:44

Terwijl de voorbereidingen voor het Formule 1-project van Audi in volle gang zijn, wordt gemeld dat Nico Hülkenberg prioriteit heeft voor het team.

Nico Hulkenberg F1


De nieuwe reglementen van F1 2026 hebben Audi naar de F1 gelokt door een samenwerking aan te gaan met Sauber, dat de status van Audi-fabrieksteam krijgt en met hun nieuw ontwikkelde krachtbron gaat rijden.

Hoewel we nog meer dan twee seizoenen te gaan hebben voordat Audi in de Formule 1 gaat racen, gonst het natuurlijk al van de geruchten over de coureurs die hun eerste Formule 1 line-up gaan vormen.

Volgens Motorsport heeft Audi zijn zinnen gezet op de enige Duitse coureur op de F1-grid, de huidige Haas F1-coureur Hülkenberg, terwijl Ocon ook op het verlanglijstje staat om de volledig Franse Alpine line-up naast Pierre Gasly te beëindigen.

Hülkenberg keerde in 2023 terug in de Formule 1 en toont zich zeer indrukwekkend achter het stuur van de VF-23. Zijn hoogtepunt was ongetwijfeld de tweede plaats tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Canada, Het is daarom geen verrassing dat de Duitse autogigant Audi van Hülkenberg zijn ‘prioriteitscoureur’ heeft gemaakt.

Het artikel stelt verder dat Alpine-coureurs Ocon en Gasly in aanmerking komen voor het tweede stoeltje, hoewel ‘verschillende kenners’ Ocon aanwijzen als degene die het stoeltje zal krijgen. Het lijkt er echter op dat we niet tot 2026 hoeven te wachten om Hülkenberg en/of Ocon in actie te zien.

Aangezien de alliantie tussen Sauber en Alfa Romeo aan het einde van F1 2023 ten einde komt, heeft Sauber twee seizoenen voorbereiding voordat het zijn Audi-tijdperk ingaat. Het is echter de bedoeling dat Hülkenberg en Ocon vanaf 2025 achter het stuur zitten, het seizoen dat voorafgaat aan de overgang naar Audi.

Ondertussen wordt er op de achtergrond door Audi en Sauber hard gewerkt aan de voorbereiding van hun F1-avontuur. Sauber is bezig met de uitbreiding van zijn huidige personeelsbestand van 550 naar 800, terwijl Audi's motor-project steeds verder wordt ontwikkeld, geleid door de input van voormalig Red Bull-testcoureur Neel Jani.

Zowel Haas als Alpine bevinden zich momenteel in een lastig parket. Haas is teleurgesteld met zijn grote upgradepakket dat tijdens de Grand Prix van de VS werd geïntroduceerd om het de 'Red Bull concept'-route te laten volgen. Alpine bevindt zich op de zesde plaats in het constructeurskampioenschap. De vooruitgang daar is tot stilstand gekomen.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS