Autosport NL • BRL V6

Zumbrink sneller dan materiaal in Zolder

Uitgegeven door Nathalie Voorn • 21 juli 2010 09:09

null

Afgelopen weekend stond het Circuit van Zolder in het teken van de Superleague Formula. Zoals eerder dit jaar in Assen, reed de Dutch Supercar Challenge samen met de BRL V6 in het voorprogramma. Henry Zumbrink was het hele weekend de snelste van de BRL’s, maar waarschijnlijk ook de meest pechvolle. Conclusie: een coureur die sneller is dan zijn materiaal… Ondanks superraces en kansen, helaas geen resultaat dit weekend.

Op vrijdag werden zowel de vrije trainingen als de kwalificaties afgewerkt op het bosrijke circuit net over de grens in België. Henry was continue de snelste van de BRL V6 wagens en zat er erg goed bij in de Supersport 1 klasse. Ook tijdens de kwalificatie was Zumbrink de snelste, waar hij 0,3 seconden sneller was dan Marc Goossens en zelfs 1,5 seconden sneller dan de nummer drie. Overall was zijn tijd goed voor een achtste plaats, en vierde binnen de Supersport 1 klasse. Dit beloofde veel voor het komende weekend, met een start tussen de supersnelle GT- en Supersport wagens van de Dutch Supercar Challenge.

Tijdens race één op zaterdag wist de rijder uit Amerongen zich snel naar voren te banen naar de zesde positie overall, tweede positie in de Supersport 1 en vooraan de BRL V6 wagens. Zumbrink wist continu supertijden neer te zetten en mooie gevechten aan te gaan met andere deelnemers van de Dutch Supercar Challenge. Waar een mooi resultaat in het vizier van de jonge rijder lag, sloeg het noodlot vijf minuten voor de finish toe op de BRL V6. De motor plofte en Henry was gedwongen zijn wagen aan de kant te parkeren.

Na deze zware teleurstelling, stond echter de tweede race nog gepland voor zondag. Henry vlak voor de start: “Helaas zit het mij dit jaar niet echt mee met de BRL V6. Ik had gisteren weer pech met de wagen, de motor plofte. Mijn vader, Giel en Sjoerd hebben alles op alles gezet en keihard gewerkt om een nieuwe motor te plaatsen, zodat ik vandaag weer kan rijden. Daarvoor wil ik ze echt heel erg bedanken! Doordat ik gisteren ben uitgevallen, moet ik van start gaan vanaf positie 24. Ik ga ervoor en hoop een goede inhaalslag te kunnen maken!”

Na de start vanaf de laatste positie in de tweede race, wist Zumbrink zich al snel naar voren te rijden. Na drie ronden lag hij al op de dertiende positie. Pech stond echter aan de zijde van de sympathieke jongeling, in de vierde ronde ging de versnellingsbak kapot en moest hij zijn wagen voor de tweede keer van het weekend aan de kant parkeren. Ondanks de oppermacht van de rijder met telkens de snelle tijden, heeft Zumbrink dit jaar heel erg veel pech.

Henry: “Het is gewoon echt bizar, we doen alles goed, maar steeds slaat de pech weer toe. Ik baal hier natuurlijk verschrikkelijk van, omdat het zo goed ging, ik lag gewoon vooraan, maar het materiaal heeft me in de steek gelaten. Ik kreeg zelfs nog de opmerking van een collega dat het materiaal mijn snelheid niet aankan! Hoewel dit natuurlijk een super compliment is, finish ik liever op het podium.”

Henry Zumbrink wordt dit jaar gesteund door: Volvo Reede Amerongen, Shell Reede Amerongen, Uem Autoschade, Alres Products, PLAYBOY VAN ES HOME, LIEBHERR W&H NEMAASKO, Janssen Staalbouw, Impact Incasso, Parodontologie P. Eigenhuis, Rica Engineering, Explora Ede, Autohandel Henk Heikamp, Okker reclame, GPS parkeer systemen, BGT Maarsbergen, Trime Line, Digigrafie BV, Quesar IT Solutions, vader Hans Zumbrink en monteur Giel van Os.

De volgende races voor de Dutch GT4 worden op 28 en 29 augustus verreden op de Nürburgring in Duitsland.

Bezoek de website van Henry Zumbrink voor meer informatie: www.henryzumbrink.nl

 

Babe-box

Xtra

COLUMNS