De Formule 1 gaat een rooskleurige tijd tegemoet: ‘Races uitverkocht, veel partners én Cadillac'
Uitgegeven door Frank Korsel • 26 januari 2025 13:34
De Formule 1 is booming. Sinds de overname van Liberty Media is de populariteit van de sport exponentieel toegenomen. Vooral onder jongeren is de sport enorm populair geworden, mede aangezwengeld door het succes van de Netflix-serie Drive to Survive. McLaren-CEO Zak Brown verwacht niet dat de groei van de sport geremd zal worden en ziet het positief in.
Onder het leiderschap van Bernie Ecclestone waaide er een hele andere wind door de paddock. Het duurde lang voordat de Formule 1 zich waagde aan een doordacht socialmediabeleid, de sport was voor veel mensen onbereikbaar en werd toch vooral gezien als een sport voor oude, rijke en ietwat saaie mannen. Met de overname van Liberty eind 2017 veranderde er veel. Een nieuw logo, een nieuw branding, een doordacht socialmediabeleid, een eigen Netflix-serie en de sport werd laagdrempeliger om te volgen. Kortom, voor zowel de diehard als de casual fan is er nu genoeg.
De Formule 1 is dus één van de snelste groeiende sporten wereldwijd en volgens McLaren-CEO Zak Brown is het plafond nog niet bereikt: "Wat de staat van onze sport betreft: alle races zijn uitverkocht, partners bieden zich aan, en Cadillac komt er ook bij in 2026”, begint hij in gesprek met CNBC op het World Economic Forum (WEF) in Davos.
“Dat wordt boeiend voor de fans, zoals elke keer als er een nieuwe coureur, een nieuw circuit, een nieuw team of een nieuwe krachtbron erbij komt. Het is altijd het uitkijken naar het nieuwe."