Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Luca Ghiotto maakt zich op voor nieuwe uitdaging met Ginetta: "Voor nu is de bevestiging alleen voor..."

Uitgegeven door Wim Boekel • 18 september 2019 13:42

Formule 2-coureur Luca Ghiotto gaat zijn opwachting maken in de FIA World Endurance Championship, met Team LNT. De concurrent in de F2 van Nyck de Vries, komt in actie tijdens met het LMP1-team van Ginetta in de tweede wedstrijd van het seizoen op Fuji. De Italiaan komt in actie met de Ginetta G60-LT-P1 met het startnummer 5, die hij gaat delen met Ben Hanley en Charlie Orudzhev.

Luca Ghiotto

Hierdoor schuift Charlie Robertson door naar de andere auto van het team, waar hij het stoeltje gaat delen met Mike Simpson en voormalig Le Mans-winnaar Guy Smith. Doordat Chris Dyson, de reguliere coureur in deze auto verplichtingen in Amerika heeft, is er een plekje vrijgekomen. In Silverstone kwam Olvier Jarvis nog in actie voor Dyson.

“We zijn blij dat Luca zich bij ons voegt. Hij is een echt talent en hield van de auto tijdens The Prologue”, aldus teameigenaar en Ginetta-directeur Tomlinson. “Hij was niet in staat om zich in Silverstone bij het team te voegen, vanwege een samenloop met de F2. De combinatie van zijn talent met die van Ben en Egor gaan er voor zorgen, daar ben ik zeker van, om hem te helpen om meer van het potentieel uit de Ginetta AER op het circuit, dat geschikt is voor een goede topsnelheid, gaat halen. En met ook drie goede coureurs in de Ginetta AER #6, gaan we uitkijken naar een sterk resultaat in onze overzeese race met de nieuw auto’s.”

Ghiotto die zelf toegeeft dat de LMP1 een alternatief is, mocht hij de Formule 1 niet kunnen halen, stapt in het onbekende met een circuit waar hij nog niet geweest is. “Voor nu is de bevestiging alleen voor Fuji”, aldus de Italiaanse coureur tegenover het Amerikaanse Motorsport. “Er zijn geen andere races die samenlopen met de F2, als ik de kans heb om meer races te doen, dan ben ik blij om ze te doen. Ik ken de auto van de test, maar ik heb nog nooit geracet in Japan. Ik heb Fuji een aantal keren op de simulator gereden. Dat wordt het meest lastige om te leren. Er is veel tijd in de auto tijdens de trainingen, dus er moet genoeg zijn om alles te leren, denk ik.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS