Formule 1

Commercieel directeur Sean Bratches: "Ik vertrek uit de Formule 1 in een betere positie"

Uitgegeven door Wim Boekel • 22 januari 2020 07:02

Sean Bratches stopt als commercieel directeur van de Formule 1. De Amerikaan legt aan het einde van januari zijn taken neer, zo meldt de Formule 1. “Na drie jaar in zijn rol heeft Sean besloten om terug te keren naar de Verenigde Staten om dichter bij zijn familie te zijn”, meldt de Formule 1 in een statement. Bratches gaat wel door in een adviesrol. De Amerikaan kwam bij de Formule 1 terecht, toen Liberty Media in 2017 de hoogste klasse van de autosport kocht van Bernie Ecclestone. Na de overname werd Chase Carey de CEO, voormalig teambaas Ross Brawn als technisch directeur en Bratches als commercieel directeur aangesteld. Het was de taak van de commercieel directeur om de omzet te verhogen en de sport naar een ‘world-class business group’ te transformeren. Waar volgens het bericht de Amerikaan ook in geslaagd is.

Start Formula One Max Verstappen Ferrari

“Alle belangrijke parameters, waaronder de racebezoeken, aantal televisiekijker en betrokkenheid van de digitale en sociale media en gebruik zijn tijdens zijn ambtsperiode gestegen”, volgens het statement. Voordat Bratches bij de F1 kwam, werkte hij meer dan 25 jaar voor ESPN en zorgde er voor dat de F1 en Netflix werden samengebracht. De samenwerking leidde tot de documentaire ‘Drive to survive’. “Ik vertrek uit de Formule 1 in een betere positie, dan toen ik mij er bijvoegde”, zei Bratches in het statement.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS