Formule 1

Red Bull en Ferrari ontdekken hoe Mercedes de versnellingsbak aan de motor bevestigt: "Hoe zit dat?"

Uitgegeven door Wim Boekel • 31 maart 2020 18:57

Niet alle F1-teams wilden standaard onderdelen. Het bleek dat de topteams geen standaardonderdelen wilden, waardoor de kosten drastisch teruggebracht kunnen worden. De teams konden zelf onderdelen ontwikkelen. Hierbij valt te denken aan de versnellingsbak en ophanging. Wanneer deze standaard zijn, wordt de sport goedkoper. De topteams kunnen zichzelf echter minder makkelijk onderscheiden. Tijdens de gesprekken was Mercedes behoorlijk stil, terwijl Ferrari en Red Bull Racing zich terughoudend opstellen ten aanzien van het idee van standaard onderdelen. Ze lijken zelfs niet mee te willen gaan in het gebruik van standaard onderdelen.

Meesterzet Mercedes F1

Volgens Auto Motor und Sport is daar mogelijk een reden voor. “Naar het schijnt hebben Ferrari en Red Bull ontdekt dat Mercedes de motor en de versnellingsbak maar met vier bouten bevestigt en toch in staat is deze verbinding qua torsie behoorlijk stevig te maken”, is in het magazine te lezen. “Ferrari en Red Bull-Honda hebben meer dan vier bouten nodig. Het gevolg is een bredere transmissie. Dit kan een aerodynamisch nadeel zijn. Beide teams willen daarom voor 2021 nieuwe versnellingsbakken ontwerpen.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS