DTM

"In 100 dagen een nieuwe auto bouwen is een enorme prestatie gezien de beperkte tijd..."

Uitgegeven door Wim Boekel • 22 februari 2019 09:03

R-Motorsport heeft haar vier coureurs al aangekondigd die voor de renstal met de Aston Martin Vantage in de DTM gaan rijden. Het is nog onduidelijk of de auto’s bij de start van het seizoen klaar zijn, zo meldt het team. Het moederbedrijf van R-Motorsport, AF Racing, is een joint venture gestart met HWA, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en bouw van de DTM-versie van de Vantage. HWA heeft daarvoor een exclusief recht van Aston Martin ontvangen.

DTM Art Car en team

Het programma werd afgelopen oktober pas aangekondigd en daarmee is de tijd beperkt om de auto’s gereed te maken voor het 2019-seizoen van het Duitse toerwagenkampioenschap. Dat is de reden dat R-Motorsport nog niet kan zeggen of het aanwezig is bij de Pre-season-test of de openingsrace in Hockenheim. Tijdens een evenement op de thuisbasis van het team in St. Gallen in Zwitserland, werd er een soort art-car getoond, omdat de echte auto nog niet gereed is.

“Het naar de DTM gaan was zeker een inspanning”, zegt teambaas Florian Kamelger tegen het Engelse Autosport. “Als we klaar zijn - en dat is echt nog de vraag - is het een erg krap plan om op de grid te staan in Hockenheim. Als we daar staan, hebben we in 100 dagen een DTM-auto gebouwd, dus ik denk dat dat een enorme prestatie is van de technische afdeling van HWA, onze partner in Vynamic.”

Toch blijft het volgens Kamelger het plan om in de komende maanden te gaan testen. Volgens de teambaas is het juist belangrijk om in 2019 om al volgens de Class One regels in te stappen, om juist Audi en BMW geen voorsprong te geven. Dat is dan ook de reden van het ambitieuze plan. “Er waren heel wat stukjes die samengebracht moesten worden om uiteindelijk in 2019 een deelnemer te worden”, vertelde Kamelger. “Het was heel logisch om het te doen, omdat we een team hadden waarvan we weten dat het een van de meest succesvolle in de DTM is. We wilden hen de kans geven om in de DTM te blijven. Gesprekken met Gerhard Berger leidde er toe dat 2019 beter moet zijn dan ’20, niet alleen voor hem, maar ook voor ons. Het volgende punt is dat we dit jaar met de nieuwe regels van de Class One beginnen, ook een reden om dit jaar in te stappen en niet te wachten zodat de deelnemers veel ervaring opdoen in het eerste jaar.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS