Autosport Internationaal Toerwagens • Autonieuws

80.000 Porsche-modellen maken de circa 18.500 kilometer lange reis over zee naar Guangzhou, Shanghai of Tianjin

Uitgegeven door Johan Vis • 5 april 2019 14:05

Voor het transport van zijn auto’s maakt Porsche in Europa sinds jaar en dag gebruik van de trein. Vanaf april gaat Porsche ook de Chinese markt gedeeltelijk bedienen via railvervoer over de Nieuwe Zijderoute. Het grote voordeel: Porsches zijn via deze weg tot wel drie weken sneller in China dan met het tot nu toe gebruikte scheepstransport.

null

In 2018 werd 31 procent van alle geproduceerde Porsches in China afgeleverd. Daarmee is China de belangrijkste individuele markt voor het sportwagenmerk. Elk jaar maken zo’n 80.000 Porsche-modellen de circa 18.500 kilometer lange reis over zee naar Guangzhou, Shanghai of Tianjin. Het transport van fabriek naar dealer neemt ruim 50 dagen in beslag.

Vanaf april maakt Porsche voor circa 11 procent van alle voor China bestemde modellen gebruik van de nieuwe spoorverbinding van Europa naar Zuidwest China. Deze route loopt langs de Zijderoute en staat ook bekend als het BRI (Belt and Road Initiative). Het 11.000 kilometer lange traject voert van Duitsland via Polen, Wit-Rusland, Rusland en Kazachstan naar de Chinese metropool Chongqing. Van daaruit worden de Porsches aan regionale dealers geleverd.

Na een succesvolle testperiode start het transport van Porsches over de nieuwe Zijderoute in april. Voor Porsche-klanten heeft dat een belangrijk voordeel: het transport via de trein duurt slechts twintig dagen, een tijdwinst van circa drie weken.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS