Autosport Internationaal Toerwagens • Autosport INT Diversen

24H Nürburgring: de stand van zaken na drie uur racen, Mercedes eerste, Porsche tweede, gevolgd door Audi en BMW

Uitgegeven door Peter Vader • 22 juni 2019 19:16

NüRBURGRING - De #2 van het Mercedes-AMG Black Falcon-team van Adam Christodoulou, Mario Engel, Manuel Metzger en Dirk Mueller, heeft ook in het tweede en derde uur zijn leidende positie goed weten te verdedigen ten opzichte van de hem achtervolgende #911 Porsche 911 GT3 R. Daarachter wisselen twee auto's van positie, afhankelijk van hun pitstopwindow. De #14 Audi Sport Team Car Collection R8 en de #98 ROWE Racing BMW M6 GT3 zijn de zwaarste concurrenten van het koplopers duo uit. De tweede Manthey Porsche met de #1 verdween uit de kopgroep vanwege een lekke band. Het beste team buiten de GT3-klasse is de Glickenhaus SCG003C, die vierde overall ligt.

24H Nurburgring 2019 start

#1 - Porsche 911 GT3 R (Lietz, Makowiecki, Pilet, Tandy) - Patrick Pilet: "Het was een goed begin en ik kon me van de vijfde plaats op de grid naar de derde plaats omhoog werken. Ik verloor wat tijd ten opzichte van het leidende duo, maar je moet beheerst risico nemen tijdens de 24 uur race op de Nürburgring en vooral niet al te agressief in het verkeer zijn. De auto rijdt perfect en er zijn nog veel kilometers te rijden. "De klantenbeoordeling is machinaal uit het Duits vertaald.

17:14u lekke band rechtsachter bij de koploper (tweede plek) in het circuitgedeelte Kesselchen. Door de lekke band viel de Porsche terug naar de 35ste plaats algemeen.

#2 - Mercedes-AMG GT3 (Christodoulou, Engel, Metzger, Müller) - Mario Engel: "De startfase was geweldig, ik kon de leiding vasthouden. Balans en prestaties van de auto zijn goed. Er was veel verkeer en ik had een 'aha-moment' met een langzamere auto. De sfeer is mega, de fans zijn geweldig. Bedankt voor de enorme steun."

#3 - Mercedes-AMG GT3 (Buhk, Haupt, Jäger, Stolz) - Luca Stolz: "De openingsronde was geweldig voor de fans, pure kippenvel. Mijn start was goed, ik raakte niemand. Aan het einde van mijn laatste ronde kon ik de GetSpeed Mercedes-AMG GT3 en de Phoenix-Audi inhalen. Ons voertuig werkt perfect, nu zit Hubert Haupt in de cockpit."

#5 - Audi R8 LMS (Jeroen Bleekemolen, Kolb, Schramm, Stippler)

16:39 uur: Yelmer Buurman: "Het was erg leuk. Ik verloor een positie aan het begin, maar ik kon het ook weer goedmaken. Ik wist daarna nog verder naar voren te komen. Het was een goed begin voor ons.

#22 - Ferrari 488 GT3 (Weiss, Weiss, Indy Dontje, Still) - Leonard Weiss: "Zeer goed voor mijn eerste start. Enkelen haalden mij in. Maar ik ben tevreden en we hebben nog een paar uur te gaan, dus..."

#42 - BMW M6 GT3 (Farfus, Tomczyk, Van der Linde, Scheider) - Augusto Farfus: "Helaas werd ik kort na de start door iemand geraakt en ging ik in de rondte. Dit is natuurlijk heel erg frustrerend! Gelukkig is de auto niet beschadigd en loopt hij goed. De race is nog lang. In ieder geval zijn we volledig toegewijd om ons naar voren te vechten in de komende uren."

#99 - BMW M6 GT3 (Nick Catsburg, Wittmann, Krohn, Edwards) - De BMW M6 GT3 kwam onverwacht terug in de pits en er werd volop gesleuteld om de voorschade te repareren. Jesse Krohn, die op het moment van de aanrijding aan het stuur zat, legde uit dat er een botsing met een ander voertuig was geweest. Bij het verlaten van de pitstraat had ik een Porsche voor me, die heel langzaam reed. Ik ging naast hem rijden en wilde hem inhalen. Ik reed zo wijd mogelijk om hem heen, maar hij kwam toch mijn richting op en botste tegen me aan. Ik betwijfel of hij mij überhaupt gezien heeft."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS