Formule 1

Rich Energy-directeur reageert publiekelijk: "Een ramp voor ons! Een 'melkwagen' aan het einde van de grid"

Uitgegeven door Wim Boekel • 13 juli 2019 04:30

In de aanloop naar de Grand Prix ontstond de soap rondom Rich Energy. Via een tweet liet de energiedrankenfabrikant weten de sponsoring aan het Haas F1 Team beëindigen. Daarop kwam een reactie van de meerderheidsaandeelhouders, die zeiden dat de overeenkomst helemaal niet beëindigd is, maar gewoon verder blijft lopen en het besluit genomen was door een niet geautoriseerd individu. Daarop kwam de geruchtenstroom op gang dat de twitter account van Rich Energy gehackt is. Inmiddels heeft CEO William Storey gereageerd en lijkt het toch echt dat hij van het contract met het Amerikaanse team af wil.

Haas F1 Rich Energy

“We hebben het met ze beëindigd”, reageerde Storey tegnenover het Engelse SunSport. “Helaas maar een logische beslissing in het licht van de gebeurtenissen. Bij Haas zijn het aardige mensen, maar de auto gaat achteruit. We zijn een superieur product ten opzichte van Red Bull. Een melkwagen aan het einde van de grid is een ramp voor ons. Het einde.” De stap van de CEO was onverwacht en kwam een maand nadat Rich Energy een rechtszaak met Whyte Bikes verloor over het gebruik van een soortgelijk logo.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS