Formule 1

Max Verstappen legt uit: "Je verliest best snel grip, dus je moet veel instellingen aan het stuur blijven wijzigen"

Uitgegeven door Bas Kaligis • 28 juli 2018 08:06

Max Verstappen zat er in de twee eerste vrije trainingen van de GP van Hongarije goed bij. Het is belangrijk om een goede set-up te vinden om hard te gaan met de RB14. Met name in de tweede sector op de Hungaroring, het bochtige en krappe gedeelte van de baan, is de RB14 sterk in handen van Verstappen. “Het is belangrijk om een stabiele achterzijde van de auto te hebben, zonder dat je teveel onderstuur krijgt. Ik denk dat we dat in de tweede vrije training goed voor elkaar hadden.”

Max Verstappen F1

“Daarna moet je overal goed de apex kunnen raken, want als je die mist, kom je niet goed uit voor de volgende bocht en dat is wel belangrijk", legde Max Verstappen uit in het programma Formule 1 Café op Ziggo Sport. “Het lastigste is om de achterbanden onder controle te houden in de lange runs. Je verliest best snel grip, dus je moet veel instellingen aan het stuur blijven wijzigen. En als je weinig grip hebt bij het ingaan van bochten is een foutje heel snel gemaakt, dus je moet heel geconcentreerd blijven insturen. Als je op dat vlak een foutje maakt, zit je meteen van de ideale lijn af.”

Ondanks dat Red Bull snel is in bochtige gedeelte, verliest Verstappen teveel tijd op het rechte stuk. Daarin is de Renault-motor de mindere van Ferrari en Mercedes. “Op vrijdag verloren we zeven à acht tienden op het rechte stuk. Dat is veel te veel. Als je bekijkt hoeveel tijd we verliezen op het rechte stuk, is het net alsof we in een andere klasse rijden. Dan wordt het lastig en is een pole positie realistisch gezien niet reëel.”

Tickets F1 Spa Francorchamps F1 Grand Prix circuit Overview


Formule 1-tickets voor de Grand Prix van België 2018 op Spa-Francorchamps in de Ardennen

 

MEER NIEUWS...
P1 Travel - Bezoek je droomevenement!

Babe-box

Xtra

COLUMNS