Pirelli gaat niet mee in de discussie: "Ferrari nam wel de verantwoordelijkheid"
Uitgegeven door Wim Boekel • 6 juni 2017 18:05
Na jaren van dominantie van Mercedes met hun V6 Turbomotoren is daar dit jaar een einde aan gekomen. Na drie opeenvolgende constructeurs titels is het momenteel Ferrari, die in één keer flink tegengas geeft en tijdens de GP van Monaco zelfs de toonaangevende partij is in de Formule 1. Sebastian Vettel leidt daarnaast het rijderskampioenschap. Bij Mercedes heeft men het gevoel dat de banden zodanig gemaakt zijn dat ze het beste bij de Scuderia past.
“Waarom Ferrari daarin slaagt en wij niet, is waarschijnlijk een Italiaans mysterie”, reageerde Toto Wolff van Mercedes eerder deze week over waarom het Italiaanse F1-team de banden wel goed kunnen laten werken. Pirelli wil niets weten van bevoordelen.
“Het is een discussie over de serieusheid van de drie teams en hoe ze getest hebben met de oude auto’s met bredere banden”, reageerde de CEO van de Italiaanse bandenfabrikant Tronchetti Provera, die niet mee wil gaan in de discussie. “Mercedes heeft getest met Pascal Wehrlein, terwijl het Sebastian Vettel was die de verantwoordelijkheid nam voor Ferrari.”