Oeps! Wordt het weer 'pretty in pink': "Roze trekt gewoon meer aandacht"
Uitgegeven door Peter Vader • 27 juni 2021 12:04
Een grote Aston Martin-sponsor geeft toe dat hij Lawrence Stroll nog steeds probeert te overtuigen om de nieuwe 'British Racing Green'-kleurstelling te laten vallen. Onder de naam Racing Point schilderde het in Silverstone gehuisveste team zijn auto’s roze, geheel volgens de huisstijl van BWT, een Oostenrijks waterbehandelingsbedrijf. Nadat Aston Martin in 2021 en daarna opnieuw opdook als Aston Martin, zijn er nu alleen maar roze flitsen te zien op de overwegend donkergroene auto. "Lawrence Stroll begrijpt mijn standpunt", vertelde Andreas Weissenbacher, CEO van BWT, aan Speed Week. Als de Aston Martins roze waren, zou de titelsponsor Cognizant er ook meer plezier in hebben, omdat de naamsbekendheid veel hoger zou zijn", hield hij vol. Vanuit historisch perspectief is het Britse racegroen zeker begrijpelijk voor velen, maar niet voor mij. Zakelijk gezien is het fout. Zoals het nu is, valt de Aston Martin niet op op tv."
BWT prominent aanwezig
Het is duidelijk dat BWT zijn aanwezigheid in de Formule 1 alleen maar opvoert, aangezien het de rechten op de naam van de F1-race van dit weekend in Oostenrijk heeft overgenomen met hun prominente BWT-merknaam langs het circuit. Op de vraag of het bedrijf dit jaar ook andere races zal sponsoren, antwoordde Weissenbacher: “Het is een kwestie van financiële haalbaarheid. We moeten heel voorzichtig zijn."
Roze trekt gewoon meer aandacht
Maar toen hem werd gevraagd of Aston Martin's standpunt over de roze kleurstelling zou kunnen leiden tot onderhandelingen met andere Formule 1-teams, hield hij vol: "We hebben een zeer professionele samenwerking met hen. Ik onderhandel niet met andere teams." Weissenbacher zegt dat het hoogtepunt van BWT's aanwezigheid in de Formule 1 tot nu toe de overwinning van Sergio Perez in roze vorig jaar was. En de grootste teleurstelling? “Dat ik Lawrence Stroll nog niet heb kunnen overtuigen om de Aston Martin roze te maken. Het is niet uit egoïsme, maar uit een pure reden. Een roze auto trekt gewoon meer aandacht en heeft een veel sterker reclame-effect", zei Weissenbacher.
Ben jij al abonnee van ons RaceXpress Youtube-kanaal? En wil je nog meer genieten van heerlijke raceactie van de Formula 1 of auto- en motorsport of karting? Abonneer je dan ook op ons RaceXpress YouTube-kanaal!