Formule 1

Betekent de stap van de persoonlijke sponsor van Sergio Perez in de Formule 1 de reddingsboei voor de Mexicaan?

Uitgegeven door Wim Boekel • 12 november 2024 12:25

Vanaf 2025 wordt KitKat de officiële chocoladereep van de Formule 1. Hiervoor zijn de twee partijen en meerjarige samenwerkingsovereenkomst aangegaan. In een wereld die vol staat van snelheid, gaat KitKat haar iconische slogan introduceren: ‘Have a Break, Have a KitKat’. Daarmee wil de chocolade fabrikant het belang van het nemen van een pauze benadrukken. Betekent de stap van de persoonlijke sponsor van Sergio Perez in de Formule 1 ook de reddingsboei voor de Mexicaan?

‘Have a Break, Have a KitKat’ #F1

De samenwerking gaat in 2025 officieel gelanceerd worden, ter ere van het 90-jarig bestaan van KitKat en de 75ste verjaardag van de Formule 1. En zal verder uitgebreid gaan worden in 2026. De F1-fans gaan actief benaderd worden met promotie, prijzen en fanzones tijdens een geselecteerde Grands Prix. Ook zullen de logo’s van KitKat langs het circuit zichtbaar zijn.

“Formule 1 is een wereldwijd fenomeen met een snel groeiende, diverse fanbase, vooral onder jong volwassenen,” zegt Bernard Meunier, hoofd Strategische Units en Marketing en Sales bij Nestlé. “Met zijn wereldwijde bereik en overvolle agenda biedt F1 KitKat het perfecte platform om iedereen eraan te herinneren tijd te maken voor een pauze. We zijn verheugd om ons kenmerkende gevoel voor plezier naar deze spannende sport te brengen en memorabele ervaringen te creëren voor fans over de hele wereld.”

Emily Prazer, Chief Commercial Officer bij Formule 1 voegt hier aan toe: “We zijn verheugd dat zo'n wereldwijd erkend en leuke merk als KitKat bij ons te hebben als partner. Ze zijn universeel geliefd en we kunnen niet wachten om de fantastische ervaringen die ze onze fans op het circuit zullen brengen en het nieuwe publiek dat ze met de sport zullen laten kennismaken.”

De aankondiging komt in een periode dat Sergio Perez onder druk staat om zijn magere prestaties bij Red Bull in vergelijking met Max Verstappen. De Mexicaan heeft KitKat als een persoonlijke sponsor op zijn helm staan. In hoeverre deze aankondiging gevolgen heeft voor de toekomst van de coureur in de Formule 1 is op dit moment onduidelijk. Hoewel er partijen zijn die suggereren dat dit weleens de redding van de coureur kan zijn op een langer verblijf in de Formule 1.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS