Duracell gaat langer mee: uitbreiding deal met Williams Racing
Uitgegeven door Johan van de Kerkhof • 21 november 2024 14:05
Williams Racing en Duracell zijn verheugd om aan de vooravond van de Grand Prix van Las Vegas een meerjarige uitbreiding van hun krachtige Formule 1-samenwerking aan te kondigen.
Duracell is nu bekend van de TV-commercial op TV met de Duracell bunny en de Williams F1-raceauto. Duracell gaat langer mee. Duracell, een echt begrip als 's werelds grootste batterijfabrikant, was een van de eerste wereldmerken die zich aansloot bij de comebackmissie van Williams toen ze hun krachten bundelden met het team voor een Noord-Amerikaanse samenwerking in de aanloop naar het seizoen van 2022.
Sindsdien is de samenwerking uitgegroeid tot een wereldwijd partnerschap dat bekend staat om zijn in het oog springende activiteiten, zoals de integratie van de iconische koperen en zwarte batterij in de airbox van Williams, ondersteund door boeiende betrokkenheid van fans op sociale media, innovatieve retailactiviteiten en tv-reclamecampagnes voor meerdere markten.
De Duracell airbox zal ook in 2025 blijven bestaan, wanneer de FW47 bestuurd zal worden door Alex Albon en Carlos Sainz - twee van de meest formidabele coureurs op de F1-grid. Het logo en de onmiddellijk herkenbare kleuren van Duracell blijven te zien op het vizier van de helmen van de coureurs en de toestellen van het team zullen profiteren van de unieke Power Boost-ingrediënten van Duracell.
De aankondiging luidt een nieuw en opwindend tijdperk in voor het partnerschap van twee iconen die gedreven worden door prestaties en baanbrekende technologie, verenigd door de vastberadenheid om anders te denken en nooit op te houden met vooruit te gaan. De aankondiging komt aan de vooravond van de GP van Las Vegas, waar Williams de DRS-flappen op de achtervleugels van Alex Albon en Franco Colapinto verandert in het uiterlijk van een Duracell-batterij en de kleur van de DRS-knop verandert in iconisch koper om aan te sluiten bij Duracells sponsoring van de DRS-zone van de race. Duracell is de derde langetermijnpartner in de afgelopen weken die zijn relatie met Williams verlengt, samen met Kraken en Gulf Oil International. Dit is opnieuw een blijk van vertrouwen in de voortdurende transformatie van het team in de jacht op kampioenschapssucces.
James Bower, commercieel directeur van Williams Racing: “Williams is er trots op dat Duracell onze comebackreis naar 2025 en daarna mogelijk maakt. We blijven duurzame relaties opbouwen met toonaangevende merken die onze visie en waarden delen. De samenwerking heeft memorabele momenten en iconische branding opgeleverd die een fanfavoriet is geworden op onze auto's en we kijken uit naar het volgende hoofdstuk terwijl we verder bouwen aan het momentum.”
Ramón Velutini, Global CMO, Duracell: “We zijn verheugd om onze samenwerking met Williams Racing te verlengen terwijl we hun reis om terug te keren aan de top van de grid blijven ondersteunen. Door onze gedeelde passie voor prestaties en ons niet-aflatende streven naar verbetering past Williams Racing perfect bij Duracell. Zowel Williams Racing als Duracell zijn 'Built Different' en belichamen de overtuiging dat 'goed genoeg' nooit genoeg is. Ik ben vooral blij dat onze exclusieve 'Power Boost Ingredients™'-technologie hun apparaten zal aandrijven, zowel op als naast het circuit.”