IndyCar-team Romain Grosjean introduceert nieuwe update aan aeroscreen
Uitgegeven door Frank Korsel • 12 september 2024 20:03
Wat de Halo is in de Formule 1 is het aeroscreen in de IndyCar. Sinds 2020 zit het verplicht op alle IndyCar om het hoofd van de rijder te beschermen. Na meerdere updates om de aeroscreen lichter te maken en meer lucht naar binnen te laten, heeft het team van Juncos Hollinger Racing nu een nieuw vernuftig snufje op de auto van Romain Grosjean gezet. Ze kunnen reclame projecteren op de aeroscreen.
Bij de introductie van het aeroscreen werden en naar Amerikaans begrip al direct vele sponsorstickers opgeplakt. Maar deze blijven een heel weekend zitten. Het zou uiteraard meer geld opleveren als je gedurende de race de sponsoren zou kunnen laten rouleren. Dat is precies wat het team van Juncos gedaan heeft. Met een digitaal systeem kan het team de reclame op de auto van Grosjean projecteren. Zo kunnen meer sponsoren in beeld komen en krijgen zijn een groter oppervlak op het aeroscreen.
In de Formule 1 introduceerde McLaren iets soortgelijks. Op de panalen naast de rijder werd twee schermen geplaatst waar de reclame continu rouleert.
A First in IndyCar ⭐️
— Juncos Hollinger Racing (@juncoshollinger) September 12, 2024
The No. 77 JHR Chevrolet’s inner aeroscreen transforms into a dynamic digital canvas, showcasing the future of motorsport branding. 🏎️💥📲
🔗 https://t.co/qdo7RyEHiB pic.twitter.com/iicix0xeql