Formule 1

Marketing-machine Sergio Perez is goed voor 65% van de verkochte Red Bull-merchandise

Uitgegeven door Frank Korsel • 7 augustus 2023 06:04

Alhoewel het Red Bull-zitje van Sergio Perez ieder weekend meer onder druk komt te staan, is hij zijn gewicht qua marketingwaarde in goud waard. De Mexicaan is megapopulair, zo gaat 65% van de verkochte Red Bull-merchandise naar Mexico.

Sergio Perez

Zes kwalificatie op rij slaagde Perez er dit seizoen niet in om door te stoten naar Q3. De afgelopen Grands Prix gaan beter voor de Mexicaanse teamgenoot van Verstappen, maar Perez mag slechts in de schaduw staan van de Limburger. Verstappen staat nu al 110 punten voor op Perez.

Daniel Ricciardo vervangt sinds de Hongaarse Grand Prix Nyck de Vries bij het team van AlphaTauri. Daarmee lijkt de druk op Perez nóg meer te zijn toegenomen en een groot deel daarvan zou de marketingwaarde van Ricciardo zijn, maar die van Perez is ook niet gek.

Bij Sky Sports F1 deelde commentator David Croft het volgende: “Checo is goed voor de verkoop van veel blikjes Red Bull, zowel in Noord-Amerika als in Latijns-Amerika. Hij brengt veel sponsorgeld naar het team en dat is belangrijk, ook in deze periode met een budgetlimiet. Bijna 65% van alle online Red Bull F1-merchandise wordt verkocht aan Mexico.”

Ben jij al abonnee van ons RaceXpress Youtube-kanaal? En wil je nog meer genieten van heerlijke raceactie van de Formula 1 of auto- en motorsport of karting? Abonneer je dan ook op ons RaceXpress YouTube-kanaal!

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS