Maserati maakt opwachting op Rolex Monte-Carlo Masters met exclusieve MC20 Cielo "Less is More...?"
Uitgegeven door Fedor Eskes • 5 april 2025 12:51

Maserati is voor het vierde jaar op rij hoofdsponsor en officiële auto van het toernooi
Naarden, 4 april 2025 - Voor Maserati staat april in het teken van het rode gravel van de tennisbanen. Het merk met de Drietand is als hoofdsponsor en officiële auto van het toernooi voor de vierde keer op rij present bij de prestigieuze Rolex Monte-Carlo Masters, en stelt de elegantie en prestaties van zijn auto's in dienst van het internationale tennistoernooi.
Van 5 tot en met 13 april vindt de Rolex Monte-Carlo Masters 2025 plaats op de gerenommeerde Monte-Carlo Country Club. Tijdens het event maakt de MC20 Cielo "Less is More...?" - de nieuwe en exclusieve One-Off en een tastbaar voorbeeld van de ongekende mogelijkheden van het Fuoriserie personalisatieprogramma van Maserati – zijn opwachting op de tennisbanen, voor het oog van de internationale jetset in de VIP Village.
MC20 Cielo "Less is More...?"
De MC20 Cielo "Less is More...?" is een uniek model dat speciaal voor een klant is gebouwd op basis van het Fuoriserie Bespoke-programma van Maserati. Deze auto, die onlangs werd onthuld bij de opening van het nieuwe Officine Fuoriserie Maserati in Modena, heeft een schat aan speciaal ontworpen kenmerken die zijn geïnspireerd op de Bauhaus kunststroming, met speciaal ontworpen carrosseriekleuren.
Het exterieur wordt gekenmerkt door geometrieën die over de gehele lengte van de auto lopen, van de voorkant tot de achterkant. De matte carrosseriekleur Blu Corse is voorzien van stippen, lijnen, driehoeken en rechthoeken die een gestileerde drietand vormen op de motorkap.
De opeenvolging van kleuren is geïnterpreteerd met een Maserati-flair. De geometrische vormen variëren van Rosso Capannelle Gloss - de tint die werd gebruikt de eerste raceauto's van Maserati - tot Giallo Avia Pervia Gloss - dat doet denken aan het embleem van Modena - en Bianco Audace, de matte introductiekleur van de Maserati MC20, hier voorzien van een gepolijste afwerking waarvoor een nauwgezette handmatige bewerking is toegepast.
Accenten zijn uitgevoerd in Azzurro Himmelblau en in Nero, terwijl de oplettende kijker ook de aanwezigheid van oranje zal herkennen, hetzelfde Arancio Devil dat werd gecreëerd ter nagedachtenis aan Maria Teresa De Filippis - de eerste vrouw die zich kwalificeerde voor een Formule 1 Grand Prix met een Maserati 250F - en Viola Salchi, afkomstig van de personalisatie van een Ghibli SS Coupé. Om het exterieur af te maken, is de MC20 Cielo "Less is More...?" voorzien van 20" Corsa Forgiati Opachi velgen met Blue Classic remklauwen en een originele combinatie van verschillende kleuren in het profiel en de wielnaaf voor elke velg, terwijl de speciale badges en het Drietand-logo in het wit zijn uitgevoerd.

Maserati is voor het vierde jaar op rij hoofdsponsor en officiële auto van het toernooi
Naarden, 4 april 2025 - Voor Maserati staat april in het teken van het rode gravel van de tennisbanen. Het merk met de Drietand is als hoofdsponsor en officiële auto van het toernooi voor de vierde keer op rij present bij de prestigieuze Rolex Monte-Carlo Masters, en stelt de elegantie en prestaties van zijn auto's in dienst van het internationale tennistoernooi.
Van 5 tot en met 13 april vindt de Rolex Monte-Carlo Masters 2025 plaats op de gerenommeerde Monte-Carlo Country Club. Tijdens het event maakt de MC20 Cielo "Less is More...?" - de nieuwe en exclusieve One-Off en een tastbaar voorbeeld van de ongekende mogelijkheden van het Fuoriserie personalisatieprogramma van Maserati – zijn opwachting op de tennisbanen, voor het oog van de internationale jetset in de VIP Village.
MC20 Cielo "Less is More...?"
De MC20 Cielo "Less is More...?" is een uniek model dat speciaal voor een klant is gebouwd op basis van het Fuoriserie Bespoke-programma van Maserati. Deze auto, die onlangs werd onthuld bij de opening van het nieuwe Officine Fuoriserie Maserati in Modena, heeft een schat aan speciaal ontworpen kenmerken die zijn geïnspireerd op de Bauhaus kunststroming, met speciaal ontworpen carrosseriekleuren.
Het exterieur wordt gekenmerkt door geometrieën die over de gehele lengte van de auto lopen, van de voorkant tot de achterkant. De matte carrosseriekleur Blu Corse is voorzien van stippen, lijnen, driehoeken en rechthoeken die een gestileerde drietand vormen op de motorkap.
De opeenvolging van kleuren is geïnterpreteerd met een Maserati-flair. De geometrische vormen variëren van Rosso Capannelle Gloss - de tint die werd gebruikt de eerste raceauto's van Maserati - tot Giallo Avia Pervia Gloss - dat doet denken aan het embleem van Modena - en Bianco Audace, de matte introductiekleur van de Maserati MC20, hier voorzien van een gepolijste afwerking waarvoor een nauwgezette handmatige bewerking is toegepast.
Accenten zijn uitgevoerd in Azzurro Himmelblau en in Nero, terwijl de oplettende kijker ook de aanwezigheid van oranje zal herkennen, hetzelfde Arancio Devil dat werd gecreëerd ter nagedachtenis aan Maria Teresa De Filippis - de eerste vrouw die zich kwalificeerde voor een Formule 1 Grand Prix met een Maserati 250F - en Viola Salchi, afkomstig van de personalisatie van een Ghibli SS Coupé. Om het exterieur af te maken, is de MC20 Cielo "Less is More...?" voorzien van 20" Corsa Forgiati Opachi velgen met Blue Classic remklauwen en een originele combinatie van verschillende kleuren in het profiel en de wielnaaf voor elke velg, terwijl de speciale badges en het Drietand-logo in het wit zijn uitgevoerd.

Maserati S.p.A.
Maserati produceert een compleet gamma unieke auto's die onmiddelijk herkenbaar zijn vanwege hun buitengewone persoonlijkheid. Dankzij hun stijl, technologie en aangeboren exclusieve karakter vallen ze in de smaak bij de meest veeleisende automobilisten en zijn ze van oudsher een maatstaf voor de wereldwijde auto-industrie. Ze weerspiegelen een traditie van succesvolle auto's, die stuk voor stuk herdefiniëren wat een Italiaanse sportwagen is op het gebied van design, prestaties, comfort, elegantie en veiligheid, en zijn momenteel verkrijgbaar in meer dan 70 landen wereldwijd.
Het Maserati-gamma omvat de Grecale - de everyday exceptional SUV -, de GranTurismo - de iconische Italiaanse grand tourer - en de GranCabrio, de nieuwe cabriolet van de Trident. Het zijn stuk voor stuk modellen die worden gekenmerkt door het gebruik van materialen van de hoogste kwaliteit en uitmuntende technische oplossingen. Een gamma van 4-cilinder hybride aandrijflijnen - beschikbaar voor Grecale - en V6-benzinemotoren, met achterwiel- en vierwielaandrijving, belichaamt het prestatie-DNA van het Drietand-merk. De top van het portfolio bestaat uit de MC20 supersportwagen en de MC20 Cielo spyder, aangedreven door de baanbrekende 100% Maserati Nettuno V6-motor, die voor het eerst F1-afgeleide technologieën in de krachtbron van een standaardproductieauto verwerkt. De GranTurismo is verkrijgbaar met zowel de krachtige V6-benzinemotor - afgeleid van de Nettuno - als een 100% elektrische versie: de GranTurismo Folgore, de eerste auto in de historie van het in Modena gevestigde merk die deze oplossing toepast. Momenteel omvat het volledig elektrische gamma ook de Grecale Folgore, Maserati's eerste volledig elektrische SUV, en de GranCabrio Folgore. Tot slot is de nieuwste aanwinst van het Huis van de Drietand de Maserati GT2 Stradale, de straatlegale versie van de GT2 die Maserati terugbracht naar het circuit in GT- kampioenschappen. Het kloppende hart van de nieuwe supersportwagen is de Nettuno V6-motor, die in de nieuwste configuratie 640 pk (471 kW) levert. Daarmee is de GT2 Stradale de krachtigste Maserati met een verbrandingsmotor voor de openbare weg.
Het is Maserati’s missie om de toekomst van mobiliteit in het luxesegment te schrijven, waarbij de wensen van de klanten centraal staan. Die missie is tot op de dag van vandaag actueel, waarbij we vooruitkijken naar de toekomst en Italiaanse luxe de hele wereld over brengen, en waarbij Maserati deel uitmaakt van het strategische plan ‘Dare Forward 2030’ van Stellantis.
