Geen verkoopplannen voor F1: vertrekkende CEO van Liberty Media benadrukt groei en grote toekomst
Uitgegeven door Bas Kaligis • 18 november 2024 09:01
De vertrekkende Liberty Media-CEO Greg Maffei stelt dat er geen plannen zijn om de Formule 1 te verkopen. Maffei, die eind dit jaar zijn functie neerlegt, benadrukt dat de sport ‘ongelooflijk goed gepositioneerd’ is voor de toekomst. Liberty Media kocht de Formule 1 in 2017 voor $4,4 miljard en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt.
Maffei vertelde aan CNBC dat de strategiewijzigingen onder Liberty Media, zoals de lancering van Netflix-serie Drive to Survive, cruciaal zijn geweest. “We hebben de wereldwijde sponsoring met zestien procent laten groeien sinds 2019 en de totale inkomsten met ongeveer twaalf procent”, aldus Maffei. Hij noemde Formule 1 een model dat andere sporten proberen te volgen.
In 2023 deden geruchten de ronde over een mogelijke overname van F1 door het Saudische Public Investment Fund voor $20 miljard. Maffei wees dit echter van de hand en zei eerder dat Liberty Media ‘veel meer dan dat’ zou eisen voor een verkoop. “Ik denk niet dat er plannen zijn om het te verkopen. De toekomst ziet er geweldig uit”, aldus Maffei.
Na zijn vertrek blijft Maffei betrokken als adviseur. Over zijn toekomst zei hij: “Mijn contract loopt af aan het einde van het jaar, en ik wil een nieuw hoofdstuk verkennen.” De toekomst van F1 lijkt daarmee stevig in handen van Liberty te blijven.