Mercedes doet eerste ontdekking 'slijtage plank' in onderzoek naar DSQ George Russell
Uitgegeven door Bas Kaligis • 2 augustus 2024 06:30
Mercedes heeft ontdekt dat de auto van George Russell 'meer materiaal van de plank heeft verloren' dan gemiddeld tijdens de Grand Prix van België. Het onderzoek van het team naar zijn diskwalificatie gaat nu verder.
Andrew Shovlin, technisch directeur bij Mercedes onthulde dat het team 'probeert te begrijpen wat er precies is gebeurd' met de auto van Russell, waarbij het gewicht van individuele onderdelen een belangrijk onderdeel van het proces is.
Shovlin zei: "Het was natuurlijk erg teleurstellend en ongelukkig, vooral nadat hij zo'n sterke race had gereden om van zo ver terug te winnen. We proberen te begrijpen wat er precies is gebeurd. Veel daarvan houdt in dat we de gewichten van alle verschillende onderdelen in beeld willen krijgen."
"De auto kan tijdens de race behoorlijk wat gewicht verliezen. Je krijgt bandenslijtage, remslijtage, olieverbruik. De coureur zelf kan veel gewicht verliezen en in deze race verloor George behoorlijk wat gewicht. De auto's begonnen de race met hetzelfde gewicht. Lewis en George werden allebei gewogen na de kwalificatie. De auto's zaten binnen 500 gram."
"George's auto was de enige die het probleem had en dat komt omdat de bandenslijtage veel hoger was. Het lijkt erop dat we meer materiaal van de plank hebben verloren. We zullen echter alle gegevens verzamelen en kijken hoe we onze processen kunnen verfijnen, want het is duidelijk dat we niet willen dat dit in de toekomst nog een keer gebeurt."