Formule 1

"Max Verstappen heeft natuurlijk een volle agenda en iedereen wil wat van hem"

Uitgegeven door Bart • 23 augustus 2024 08:01

Max Verstappen trapte donderdag op Circuit Zandvoort de game Player 0.0 af. Het spel maakt onderdeel uit van de campagne 'When You Drive, Never Drink' van Heineken, hoofdsponsor van de Dutch Grand Prix. De drievoudig wereldkampioen Formule 1 is ambassadeur van Player 0.0 en daar zijn ze bij de bierbrouwer heel content mee.

Max Verstappen


"Max heeft natuurlijk een volle agenda en iedereen wil wat van hem. Maar ook Max was enthousiast om hier aan tafel te zitten om deze belangrijke boodschap uit te dragen", zegt Els Dijkhuizen, Marketing directeur van Heineken Nederland. "Daar waren we wel trots op."

Verstappen is sinds zijn 24e ambassadeur van Heineken. "Geweldig om Nederlands beste sportman als ambassadeur te hebben. Een paar jaar geleden was hij ook al goed en toen wilden we ook al heel graag met hem werken, maar nu is hij op zijn hoogtepunt en ik hoop gewoon dat hij weer gaat winnen. Al vind ik het wel leuk dat er weer meer spanning in de races zit, want het werd wel een beetje voorspelbaar."

Op het fanplein in Zandvoort zette Verstappen een fikse high score neer. "Player 0.0 is er echt op gericht om mensen op een leuke manier kennis te laten maken dat de beste coureur veilig rijdt en daarmee niet drinkt. Dat doen we op een hele speelse en toegankelijke manier. We zien dat de oudere volwassenen eigenlijk niet drinken als ze nog moeten rijden, maar de groep jongvolwassenen is echt een groep die deze boodschap nog moet bereiken. Dat kan niet altijd via traditionele media, maar door middel van een spel is dat een betere manier."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS